لنزهای آرایشی در انواع زیر در دسترس هستند

لنزهای دید رنگی(Visibility Tint): این نوع از لنز دارای رنگ روشن بوده و انتخاب رنگ لنز در این نوع لنزها راحت‌تر می‌باشد. به‌طور کلی این لنزها برای ایجاد تغییر قابل توجه در چشم شما طراحی نشده‌اند.
لنزهای بهبود رنگ چشم(ENHANCEMENT): همانگونه از اسم این لنزها پیداست، به چشم‌های روشن عمق بیشتر می‌دهند و رنگهایی همچون آبی درخشان سبز، زمردی یا طوسی روشن درست می‌کنند. این لنزها وقتی روی چشمهای با رنگ طبیعی متفاوت از رنگ لنز قرار می‌گیرند ترکیبات رنگی منحصر بفرد و جذابی درست می‌کنند. لازم است ذکر شود این‌گونه لنزهای تأثیر کمی روی کسانی که دارای چشمهای تیره هستند می‌گذارد.
لنزهای مات(OPAQUE): این لنزها به‌طور کامل رنگ چشم را عوض می‌کنند و می‌توانند با هر نوع رنگ طبیعی چشم استفاده شوند و ترکیب چشم گیر و ظاهر جذابی ایجاد کنند.
::لنزهای جلوه‌های ویژه(SPECIAL-EFFECTS):
این لنز برای ایجاد حالت‌های خاص مانند خون‌آشام یا زامبی استفاده می‌شوند و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تیپ و ظاهری غیرعادی برای خود درست کنند.
‎ ‏
لنزهای تماسی امروزی تشکیل شده‌اند از آب و نوعی ماده پلاستیک مانند سیلیکون. لنزهای تماسی از انواع مختلف پلاستیک ساخته شده‌اند که به دو گروه اصلی نرم و سخت تقسیم می‌شوند. بعضی از لنزهای سخت نفوذپذیری کمتری نسبت به اکسیژن دارند اما بیشتر لنزهای سخت نفوذپذیری قابل قبولی نسبت به اکسیژن دارند و حتی نفوذپذیریشان در مقایسه با لنزهای تماسی نرم بیشتر است. لنزهای نرم ۲۵ تا ۷۹٪ آب دارند، راحت هستند و بیمار سریع به آن‌ها عادت می‌کند زیرا راحت تر اکسیژن را به قرنیه می‌رسانند.

::در مورد لنزهای نفوذپذیر به گاز (Rigid Gas Permeable – RGP) زمان عادت کردن طولانی‌تر است، مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند و مقاومتشان نسبت به ایجاد رسوب روی سطح آن‌ها بیشتر است و اکسیژن رسانی بهتری هم دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *